Peter Stordalens från presskonferensen på Vings huvudkontor i Stockholm. Foto: Janerik Henriksson/TT

Så blev Stordalens presskonferens ett pr-jippo

Uppdaterad
Publicerad

Petter Stordalens är känd för sina spektakulära presskonferenser, och när uppköpet av Ving skulle presenteras sparade han inte på krutet. Sofia Kacim, retorikexpert, har plockat ut tre verktyg som entreprenörstjärnan använder sig av under sina offentliga framträdanden.

Se Sofia Kacim analysera Peter Stordalens presskonferens i klippet ovan.

Lokal. Lättanvänd. Opartisk. Ladda ner appen nu!

Hämta SVT Nyheter i App StoreLadda ned SVT Nyheter på Google Play

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer