Han säger att de flesta reaktionerna kom inom de närmaste fyra timmarna efter att programmet sänts. Några dagar senare var kommentarerna på sociala medier nere på en normal nivå igen.
– Vi fick en kraftig mängd frågor från kunder och konsumenter men när folk har fått svar, har det också lugnat ner sig.
Han säger också att reportaget, och den kritik det väckte, inte har påverkat försäljningen.
”Vill inte hänga ut enskild producent”
Han betonar att beslutet till att de valde att inte säga något var för att inte peka ut enskilda gårdar och bönder.
– Vi hade gärna pratat om vår goda djurvälfärd och vårt kvalitetsarbete som vi har inom Arla, men nu handlade programmet om en enda gård och då valde vi att inte kommentera eftersom vi inte vill hänga ut en enskild producent, säger Patrik Hansson.
– Framtiden får utvisa om vi hanterade det hela rätt, men jag tycker fortfarande att det var rätt att inte diskutera en enskild gård i media, säger Patrik Hansson till ATL.