Resenärerna kan nu skanna av en QR:kod och ge synpunkter direkt till Arriva och Skånetrafiken. Foto: Erik Ragnar Danielsson

Skånetrafiken och bussbolaget undrar: Vad tycker du om resan?

Publicerad

Tillsammans med Skånetrafiken har Arriva inlett en kundundersökning på stadsbussarna i Helsingborg. Resenärerna kan skanna en så kallad QR-kod med sin mobiltelefon och direkt ge synpunkter om sin resa.

På Helsingborgs stadsbussar sitter nu klisterlappar med en QR-kod. Om resenären skannar av koden med sin mobiltelefon dyker det upp ett gäng frågor som främst handlar om punktlighet, bemötande och trygghet.

Det är en ny metod för Arriva och Skånetrafiken att samla in synpunkter från sina resenärer.

– Det känns inte alltid så tryggt på bussarna, speciellt med tanke på corona. Så det är ett bra sätt att få kontakt med oss resenärer, säger resenären Lilian Reda.

I videon hör du fler resenärers tankar om busstrafiken i Helsingborg.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.