Hon driver sedan några år tillbaka butiken, som hennes mamma startade 1984, tillsammans med sin dotter Malin. När coronakrisen slog till i våras märkte de en kraftig nedgång i försäljningen från en dag till en annan.
Båda var då oroliga för butikens överlevnad. Men tack vare att de i våras kunde ta del av en del stödåtgärder från staten, hitta nya kreativa lösningar att sälja och en trogen kundkrets vågar de nu ändå tro på en framtid för butiken.
– Vi försöker hålla oss flytande och tror ändå på en framtid efter coronapandemin, säger Charlotte Tengblad.
Hoppfull inför framtiden
Trots ökad e-handel tror hon ändå att många kunder i framtiden kommer att vilja fortsätta att handla i fysiska klädbutiker.
– Jag tror att många också tröttnar på att sitta framför en dator, sedan är det ju inte särskilt miljövänligt att skicka paket fram och tillbaka, som det ofta blir vid e-handel, säger Charlotte Tengblad.
I klippet ovan berättar Charlotte Tengblad om deras erfarenheter av enskilda shoppingtider.