Väldigt många söker sig ut i naturen nu när andra resor och projekt fått ställas in.
Ökningen av besökare till parker och utflyktsmål den sista veckan i mars, jämförd med januari månad.
Där det ej finns tillräcklig data för googles trendanalys saknar landskapet siffror. Foto: SVT grafik
Östergötlands förändringar i rörelsemönster och besöksvanor enligt Google.
Antalet besökare i parker och utflyktsmål i naturen i Östergötland under februari och mars, enligt Google.
Baslinjen är medianvärdet för fem söndagar mellan 3 januari och 6 februari 2020. Foto: SVT grafik
Antalet besökare på köpcentrum, restauranger och dylikt i Östergötland under februari och mars, enligt Google.
Baslinjen är medianvärdet för fem söndagar mellan 3 januari och 6 februari 2020. Foto: SVT grafik
Antalet besökare i livsmedelsbutiker och apotek i Östergötland under februari och mars, enligt Google.
Baslinjen är medianvärdet för fem söndagar mellan 3 januari och 6 februari 2020. Foto: SVT grafik
Ökningen av besökare till parker och utflyktsmål utomhus den sista veckan i mars, jämförd med januari månad
Sverige som helhet +30%
Östergötland +65%
Skåne +60%
Västra Götaland +60%
Uppsala +55%
Norrbotten +50%
Jönköping +30%
Västerbotten +30%
Jämtland +20%
Gävleborg +20%
Dalarna +15%
Stockholm +15%
Värmland +5%
Län där det ej finns tillräcklig data för Googles trendanalys:
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.