GP:s onlinechef Markus Hankins och Stampen Medias chief digital officer lämnar sina tjänster, det framgår i ett meddelande som skickats till anställda på GP.
Gabriella Mohoff är ordförande i journalistklubben på GP. Hon vet i nuläget inte om cheferna själva väljer att sluta.
– Jag kan inte svara på det, vi har bara förhandlat fram en ny organisation där de inte är med, säger Gabriella Mohoff, ordförande i journalistklubben på GP, som inte är förvånad över att de digitalt ansvariga slutar.
– Vi står inför ett nytt strategiarbete så det är ganska logiskt.
Tydligare lokalt fokus
För bara några veckor sedan meddelades att även GP:s chefredaktör Cecilia Krönlein lämnar sina uppdrag. Enligt Gabriella Mohoff ska Göteborgsposten nu satsa på ett tydligare lokalt fokus och fler digitala prenumerationer.
– Vi ska fortsätta jobba åt betalhållet, men vi kommer att ställa lite andra krav på innehållet digitalt.
Vad vet du om ersättare efter Hankins och Holmlund?
– Det blir inte en rak ersättning på det sättet utan det blir en omorganisation, tanken är att bygga om, säger Gabriella Mohoff.