Therese menar att charmen med sociala medier just nu är att vi kan återspegla det som händer i våra liv. Foto: Caroline Slotte/SVT

Corona skapar hård konkurrens på sociala medier – Therese kämpar för att sticka ut med humor

Uppdaterad
Publicerad

En ny trend på sociala medier är att göra olika utmaningar och publicera humoristiska videor om livet under coronapandemin.

Therese Eriksson är en av alla som tagit fasta på det, men hon märker även att det är svårare att nå ut med sitt material.

– Man måste jobba hårdare och vara mer aktiv, säger hon.

Videorna som hon gjort har handlat om toapappershysterin, att brottsligheten i vissa fall minskat och rastlösheten i karantän. Det så att så många som möjligt ska kunna relatera till materialet. 

 – För att sticka ut har jag gjort videorna med en liten egen touch. Till exempel med toappappershysterin så låtsades jag plantera toapappersrullar, säger Therese Eriksson, som är sociala medier-strateg. 

Coronaviruset i Västmanland

Förutom intresset för att skapa videor och att hon gillar att vara kreativ, så vill Therese vara en förebild för unga på sociala medier.  

– Vi måste visa en bättre värld och lyssna på dom, säger hon. 

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Coronaviruset i Västmanland

Mer i ämnet