Viktor Bergström spelade bort 160 000 kronor på en kväll, dock inte på Bethard, och är kritisk till spelbolagen och de kändisar som används, till exempel Zlatan Ibrahimovic för Bethard. Men bolagets vd menar att det inte är något nytt med kända människor som gör reklam för spelbolag.
– Zlatan har under hela sin karriär gjort reklam för Svenska spel i landslagssammanhang. Jag upplever att frågan har blossat upp när ambassadörerna börjat arbeta med de privata aktörerna, säger Skarp till SVT Sport.
– I en marknadsekonomi måste man tillåta företag att marknadsföra sig. Sen ska det naturligtvis inte vara aggressivt. Men vi följer det regelverk och de ramar vi har, säger Erik Skarp.
”Ingen tv-reklam med Zlatan”
Skarp menar att företaget även tagit ansvar och vidtagit åtgärder.
– Sedan 1 januari i år har vi inte köpt nån tid för tv-reklam med Zlatan i Sverige. Dessutom har vi precis lanserat ett nytt system som ska flagga för den här typen av beteenden, säger Erik Skarp och syftar på Viktor Bergströms berättelse.
Reportage: Målvakten som tog sig ur spelmissbruket: