Barnens studsmatta dröjde tre månader

Uppdaterad
Publicerad

Birgitta Engström är en av många missnöjda Outl1.se-kunder. Hon och hennes barn beställde en studsmatta i april, men först i slutet av juli fick de alla delar som krävdes för att bygga ihop studsmattan.

– Studsmattesäsongen är kort i Jämtland. Jag upplever att de skiter i sina kunder, säger Birgitta Engström från Brunflo till Plusredaktionen.

I ett mejl till Plus beklagar kundservicechefen på Outl1.se att Birgittas familj kommit i kläm.

”I detta ärende så kan jag inte göra annat än att beklaga hanteringstiden, det är verkligen inte vår mening att det ska ta så här lång tid att få ett ärende löst.

Tyvärr började detta ärende med att den speditör som vi då hade anlitat tappade bort ett kolli, vi hade då andra rutiner i hanteringen som gjort att ärendet dragit ut på tiden. Dessa rutiner är något som vi nu helt ändrat då vi själva insåg att detta också var en anledning till att ärenden drog ut på tiden.”

Många missnöjda kunder

Hundratals andra kunder har klagat på företaget till Konsumentverket och anmält företaget till Allmänna reklamationsnämnden. När Plus söker svar på varför stoppas reportern av en vakt, men via mejl uppger företaget att de jobbar hårt för att kundservicen ska bli bättre.

Har du också fått problem med köp på nätet? Kontakta Plus reporter!

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.