– De sa till oss att det vi varit med om är oacceptabelt. Både det vi har fått höra av kundtjänsten och att det tagit så lång tid, säger Ulf Nilsson.
Tidigare kunde Ulf Nilsson och hans familj inte titta på tv mer än någon minut i taget utan att det skedde ett avbrott och rutan blev svart. Men efter sommaren hände något. Då fick Ulf ordentlig hjälp av tv-leverantören.
– Det kändes som att de äntligen tog problemet med tv:n på allvar. En ny tv-box installerades och dessutom arbetade tv-leverantören med fiberstationerna i närheten, säger Ulf Nilsson och menar att det var många vändor till fiberstationerna, men sedan mitten på september har de kunnat se på tv utan avbrott.
”Tog tid att komma förbi supporten”
Det tog mer än två års tid att åtgärda felet och Ulf Nilsson menar att kundtjänsten var ett stort hinder. Nu har Telia erbjudit ett års gratis uppkoppling och tv-utbud.
– Det är vi nöjda med, jag ska inte klaga på någoting. När man väl fick hjälp har kommunikationen fungerat bra, säger Ulf Nilsson.
Vad händer om problemen skulle komma tillbaka?
– Då ska vi kontakta vår kontaktperson. Vi ska inte behöva ringa support mer och bara det känns betydligt tryggare, säger han.
I klippet berättar Ulf Nilsson vad han kommer ihåg starkast från de två åren som gått med tv-problemen.