På Region Örebro län finns mer information för dig som saknar svar på dina frågor.
Jag har en inbokad tid: Har du en inbokad tid går du till den som planerat. Om besöket inte går att genomföra blir du kontaktad.
Jag behöver ta prover: Patienter som går till vårdcentral för provtagning kan i vissa fall komma att hänvisas till annan vårdcentral eller sjukhus. Du får i så fall information på plats på vårdcentralen.
Mitt besök har blivit avbokat på grund av driftstörning: Patienter som på grund av driftstörning inte fått sitt bokade besök kommer att bli kontaktade för att få ny tid.
Jag kan inte komma på inbokad tid: Har du en tid som du inte kan komma på behöver du inte ringa återbud. Ingen uteblivandeavgift kommer att tas ut på grund av att det inte gått att avboka.
Jag bokade en telefontid under onsdagen, men blev aldrig uppringd: Du kommer att bli kontaktad av din vårdcentral.
Vårdpersonal ska ringa upp mig på en bokad tid: Du kommer att bli kontaktad som planerat
Jag har kontaktat min vårdcentral via e-tjänsterna i 1177: Just nu kommer vi inte åt ärendena. Det betyder att det kommer att ta längre tid att får svar på de ärenden som
Jag har akut behov av att få i kontakt med någon av enheterna för att du behöver vård just nu:
I mycket akuta fall ring 112
För råd om vård, ring 1177