– Det var fruktansvärt och jag kände mig så lurad, säger Michelle Bedrup.
Hon behöver bygga om stallet för att kunna dra igång verksamheten med hästuppfödning, inackordering och rehabilitering.
– Jag beställde grejerna till stallet 2018 och det slutade i en rättsprocess efter ett och ett halvt år, säger Michelle Bedrup.
Michelle vann tvisten och har nu vänt sig till en annan leverantör för att få sina varor.
Flera drabbade
SVT nyheter har varit i kontakt med ett 20-tal personer som berättar snarlika historier där Sydstall lovat leverans inom fyra till sex veckor men inga varor har dykt upp eller så har det kommit fel grejer. Kunderna ligger ute med hundratusentals kronor.
– Det är ett flertal egenföretagare som blivit drabbade och de kan inte heller bedriva sin verksamhet, säger Michelle Bedrup.
Tre anmälningar
Eftersom de drabbade ofta är egenföretagare har de inte samma konsumentskydd som privatpersoner, vilket kan vara en anledning till att Allmänna reklamationsnämnden inte har fått in några anmälningar mot Sydstall. Konsumentverket har just nu tre anmälningar mot företaget.
Sydstalls ägare Robin Claesson säger att i Michelle Bedrups fall berodde problemen på att hans företag var nystartat. När det gäller det senaste året, menar han att coronapandemin är anledningen till att han inte kunnat leverera beställda varor.