– Nu har jag ringt dem flera gånger utan att de gett mig svar, de säger att de ska ringa tillbaka men det gör de aldrig, så nu tar jag det vidare till Hyresgästföreningen, säger Binta Jammeh.
På Hembla ser de allvarligt på hennes problem att få svar.
– Om det nu är så, då fallerar vi. Så ska det absolut inte vara. Hon ska få tag i någon och hon ska få hjälp, säger Jonatan Öhman som är kommunikationsansvarig på Hembla.
”Behöver förmodligen göra mer”
Han förklarar att deras kundundersökningar visar att just tillgängligheten är en av de viktigaste aspekterna för hyresgästerna.
– Vi vill ha nöjda hyresgäster. När en hyresgäst hör av sig, och upplever att något inte fungerar som det ska, då ska vi hjälpa hyresgästen.
Och de hyresgäster som inte får tag på er?
– Vi har gjort insatser för att stärka tillgängligheten, förmodligen så behöver vi göra mer. Det är en självklarhet att man som betalande hyresgäst ska få tag i sin hyresvärd.