Träningslägret inleddes på tisdagen och pågår fram till torsdag eftermiddag. Flygträningarna hålls dagtid och de olika flygpassen är runt 8 minuter långa.
Fem uppvisningspiloter är på plats.
– Det här innebär att vi som är uppvisningspiloter inom Flygvapnet kan träffas och i lite lugn och ro öva på våra uppvisningsprogram. Det är ett utmärkt tillfälle för oss att komma igång inför uppvisningssäsongen som börjar nu på vårkanten, säger uppvisningspiloten Henrik Nyström.
På onsdagen har han hunnit med ett flygpass på morgonen.
– Det vi gör är att vi kör igenom våra program, och de ser lite olika ut. Jag kör igenom mitt från start till mål, som är ungefär 6 minuter långt. De andra gör ju sina program, och de skiljer sig en del. Och så filmar vi och utvärderar. Allt syftar ju på att det ska bli bättre, snyggare, roligare och säkrare.
– Igår hann vi med två pass var, idag siktar vi på fyra var, och imorgon är lite reservdag, säger Henrik Nyström.
– Uppvisningsflyging skiljer sig lite från vanlig flygning, det är ganska intensivt och det blir tungt för kroppen med mycket G-belastning och så. Mer än fyra pass om dagen orkar kroppen inte med.
Hur känns det att flyga upp och ner?
– G-belastningen kan trycka en ner mot sätet, men när man blir upp och ner trycks det uppåt istället. Allt blod vill till huvudet och det är lite svårt att kämpa emot. Man kan liksom inte spänna hjärnan, så det är bara att stå ut. Minus G tycker jag personligen är lite jobbigt!