Av tusen tillfrågade personer uppger tre av tio att den uppmärksammade kampanjen inte kommer leda till någon förändring. Uppemot hälften av de tillfrågade männen tycker till och med att uppropet är överdrivet, något som tre av tio kvinnor håller med om.
– Ja, jag känner att det håller på att spåra ur. Man tröttnar på att lyssna på allt. Det blir lite överdrivet, man fokuserar på en enda sak, säger Veronica Millan Rodriguez, från Norrköping.
– Jag tror inte att bara en kampanj i media kan påverka tillräckligt. Det här är något som måste pågå som förändringar i stort i samhället, säger hon vidare.
Även Tomas Holmqvist, från Norrköping, tycker att det har blivit för mycket på sistone.
– Det var bra i början, sen tycker jag att det har blivit lite väl mycket på slutet. Det blir bara mer och mer, säger han.
– Jag tror säker att det kan leda till förändringar på arbetsplatser och så vidare, men sen vet jag inte om det kommer förändra samhället i stort, säger Tomas Holmqvist.