Avtalet som Norrporten, numera Göteborgsföretaget Castellum har går ut 31/12 2017. Det innebär bland annat att företaget döpt arenan, som ju heter Norrporten Arena. Men det är oklart hur länge skylten ska sitta kvar.
– Vi håller på att diskutera med Giffarna och ser vad vi kan göra. Norrporten existerar ju inte längre som varumärke ut till kund, säger Tage Christoffersson affärsutvecklingschef på Castellum till SVT.
Inte ”Castellum”
Vad som ska hända har man inte tagit ställning till, men ett är klart. Det kommer inte att stå Castellum på skylten.
– Det tror jag inte. Det hör inte till vår verksamhet att ha namn på arenor, säger Tage Christoffersson
Avtalet gäller, säger han och det ska fullföljas.
Ny namnsponsor
GIF Sundsvalls ordförande säger att Castellum lovat att försöka hjälpa till att hitta en ny namnsponsor till arenan. Norrporten är också en av lagets huvudsponsorer och det är oklart om det kommer att förbli så.
– Det är osäkert om de kommer att fortsätta vara så kallad Norrlandspartner, men det är inte mer oklart än något annat, säger ordförande Johan Nikula.
Han säger också att kommunen äger arenan men att GIF Sundsvall och SDFF har ett avtal med kommunen om att de får sälja arenanamnet och ta hand om intäkterna.